الأحد، 12 يوليو 2009

من افضل الطرق لربح 100 دولار يوميا عن طريق جوجل ادسينس

من افضل الطرق لربح 100 دولار يوميا عن طريق جوجل ادسينس

قبل ما اتكلم عن اى حاجه احد اقول اى عمرى ماكنت مهتم بجوجل اد سينس ورغم اشتراكى به منذ 3 سنوات تقريبا فهو لايمثل غير 5% من ربحى شهريا اهتمامى الاول هو برامج الاحالات(الافليت) ,يمكن السبب الى خلانى اكتب الموضوع ده واقول الطريقه دى هى انى بشوف كتير من الناس فى المنتديات العربيه تحديدا يواجهون صعوبه بالغه فى حتى ربح 5 دولار يوما , بدون التحدث عن الاسباب لانها تحتاج موضوع لوحده.

المهم هذه الطريقه هى مضمونه 100% لربح ممكن بسهوله يصل 100دولار يوميا ,طبعا لازم اقول انها شرعيه 100% وتتوافق مع سياسه جوجل اد سينس.

الطريقه ببساطه هى انشاء مدونه عامه اى مدونه لايوجد لها هويه يمعنى تتحدث عن اشياء عامه مثل اخبار الممثلين والمغنين واخبار الرياضه والسياسه , ثم كتابه مواضيع كل يوم عن هذه الاخبار كل موضوع به كلمات مفتاحيه ممكن انها تاخذ مركز جيد فى جوجل, يعنى مثلا الموضوع الواحد لايتجاوز 200 الى 250 كلمه يعنى لو قولنا كل موضوع يستغرق كتابته 10دقائق يعنى قضاء مجرد ساعه يوميا لكتابه 6 مواضيع مقابل ربح 100دولار اظن بعد كده بقى مفيش كلام .

طيب نيجى للفكره فى كتابه هذه المواضع , كتير من الناس معندهومش فكره عن خدمه جوجل ترند , الخدمه دى ببساطه تمكنك من رؤيه اهم الكلمات المفتاحيه التى يقوم الناس بالبحث عنها ويتم تحديثها عده مرات يوميا, بالاضافه انه يمكنك مشاهده اخر المدونات اللتى كتبت عن هذا الموضوع عن طريق خدمه جوجل البحث فى المدونات, يعنى اذا لم تصل لمركز جيد فى البحث فى جوجل ستحصل على ترافك جيد يوميا عن طريق خدمه جوجل للبحث فى المدونات.

كيفيه كتابه مواضيع المدونه؟

زى ماقولت المدونه هتتكلم عت مواضيع عامه اولا تذهب لجوجل ترند ورؤيه الكلمات المفتاحيه ثم كتابه موضوع لكل كلمه مفتاحيه , يعنى يتم كتابه حوالى 5 الى 15 موضوع يوميا بس المهم هو توزيع هذه المواضيع على مدار اليوم لانى زى ماقولت يتم تحديث جوجل ترند عده مرات يوميا.

ربح 100دولار يوميا يعنى 3000 شهريا مقابل ساعه عمل يوميا اظن يعنى اكتر من كده مفيش , حاليا انا بستخدم هذه الطريقه منذ 5 شهور

انا بنصح اى شخص بانشاء مدونه عامه تتحدث عن اخبار الفنانين واخبار الرياضه والسياسه, بالاضافه الى ان زوار هذه المدونات اضعاف اى مدونات اخرى تتحدث عن مواضيع تقنيه.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق